Sleepover & Prom dress shopping

Igår, fredag, så hade jag efter skolan en softballmatch! Förlorade tyvärr (som vanligt lol), men vi spelar trots det bättre och bättre hela tiden. Är stolt över att jag fångade en långboll som kom ut till the outfield & to be honest så var det rätt snyggt hehe. Hörde min värdpappas skrik över hela planen hahaha! Både han och min värdmamma kom för att kolla trots att min vmamma hade huvudvärk och en patient som kunde föda barn när som helst!

När vi kom hem så kom även min kompis Kaitlyn över och hon sov över! Visade henne runt i trädgården (vi har en gigantisk trädgård!), hoppade studsmatta, kikade youtube-videos osv. innan vi åkte ut med min vpappa och åt Teriyaki! Precis innan maten kom in så kom även min vmamma och vi hade riktigt roligt. Älskar mina värdföräldrar, de är såå roliga och lättsamma! När vi kom hem fortsatte vi att hänga med mina föräldrar ett tag haha innan vi avslutade med att kolla på Netflix.

Något som inte var lika roligt var att jag provade Kaitlyns glasögon på skoj och BAM så var världen helt plötsligt jättedetaljerad och klar… Trodde att det var meningen att saker skulle vara lite suddiga på långt håll…

2015-05-01 07.12.42Alyssa och jag igår. Har mina två sista lektioner med henne och kommer sakna heeenne! Och hon ska fläta sitt hår så kommer sakna hennes afro massor :( Hahha har fått världens dille på afros här så pillar i hennes varje dag… 2015-05-02 19.42.012015-05-01 18.37.212015-05-01 18.37.24

Hon åkte hem runt 08 imorse och några timmar senare åkte jag och min värdmamma till Capital Mall i Olympia! My main goal var att hitta en prom dress och helt ärligt så provade jag bara en enda klänning inne på Macy’s innan jag köpte den, haha! Provade bara i olika storlekar och färger. Är kääär i den, känner mig som en prinsessa! Såå fin.
Kikade även på skor på Macy’s och Charlotte Russe men hittade inga. Köpte dock underkläder inne på Victoria’s Secret vilket var välbehövligt!

Sedan åt vi lunch inne på Olive Garden som ligger precis bredvid. En italiensk, lite lyxig restaurang som har jättegod mat! Fisk är väldigt dyrt att köpa i Washington så har knappt ätit någon alls under mitt år här så var såå glad när jag beställde in lax idag!!

Efter det har jag bara legat och solat (Washington har fantastiskt väder!!) och tagit tag i några tråkiga måsten. Nu är klockan 20.00 och vi ska snart äta middag. Min vmamma håller på med efterrätt också vilket ska bli amaziing. 
2015-05-02 13.20.302015-05-02 19.45.28

2015-05-02 19.45.19

Kommentera

