Team sleep over, Mother’s day, last game, nerd day

Så lite tid kvar… <3 blandade känslor. Ena stunden känner jag att jag skulle kunna åka hem direkt men andra så vill jag bara gråta över tanken på att det är slut.
Men med tanke på att min tid här rinner ut så tänkte jag ta mig tiden och sammanfatta de senaste dagarna då de är dagar som jag vill komma ihåg.

Fredag 8 maj

I fredags så var det såklart skola och efteråt träning. I början av träning pratade vi mycket om olika saker (La’Shai somnade i gräset haha) och vi slutade en halvtimme tidigare så vi tränade bara mellan 16-17. När jag kom hem så bytte jag kläder och packade en väska och två timmar senare så var jag tillbaka på skolan, men med sovsäck och godis. JV-softball team skulle nämligen sova över i skolan! Vi började kvällen med att spela lite softball i olika lag. Jag var dock så uttråkad på out field så började flamsa runt och hittade på egna regler och sprang runt lite över hela planen, hahaha.
När det blev mörkt flyttade vi oss in till gymmet och spelade massa olika sporter som basket och fotboll. Hittade även där på egna regler haha, men hade så himla kul!! Var helt slut när vi efter midnatt satte på ”The Maze Runner” i coach’s portable. Jag följde dock min amerikanska vana och somnade efter ca 10 min. Har inte sett en hel film på jättelänge eftersom jag somnar hela tiden haha.DSC04592DSC04594Jag, coach Hughes, coach Lynn, Shyanne, Anya, Tatum, Alyssa, Courtney, Summer, Victoria.
Kyrstin, Aalysha, La’Shai, Britney, Kalika och Shaila <3IMG_2517IMG_2521

Lördag 9 maj

Vaknade upp på lördagen med Britneys fötter i ansiktet, haha. Bytte portable till den bredvid där coach Smith gjorde frukost till alla. Vid 10 fick jag skjuts hem av Kalika.
Väl hemma så var alla borta förutom min värdbror Mason så jag passade på att ta ett låång bad i våran jacuzzi! Så skönt. Vädret var helt fantastiskt (Washington förtjänar verkligen inte det dåliga ryktet det har, vädret är bättre än i Sverige!), hade strålande solsken och 26 grader så jag la mig ute på gräset och solade och busade med min älsklingshund China.2015-05-09 10.31.35IMG_2542IMG_2549

Började faktiskt att förbereda lite för hemresan genom att rensa ut paper och annat onödigt från mitt rum. Pratade också en hel del med min bror! Och på eftermiddagen när min värdmamma äntligen kom hem från en flera dagars lång arbetsresa så hjälpte hon mig att färga håret! Hade (av någon anledning) köpt en galet röd färg så var rätt nervös. Speciellt när min vmamma sa att det såg ut som att jag blödde i huvudet, haha. Men det blev hur bra som helst! Är supernöjd!! Såå mycket bättre än min tidigare uttvättade råttfärg.

På kvällen åkte min mamma på kalas och jag, pappa, syster och bror åkte till Hop Jacks och spanade in min ryska favoritservitris som vi döpt till Charles, hahah.

PicMonkey CollageIMG_2565

Söndag 10 maj

Igår sov jag till 8.30 vilket inte har hänt på evigheter. (går ju alltid upp 5.30 på vardagar) Här i USA var det Mother’s Day så sprang in i mina vföräldrars rum och kramade om min fantastiska värdmamma! Runt 11 satt hela familjen ned vid middagsbordet och gav mamma våra presenter. Jag hade köpt en kaffekopp från personalizationmall.com med lite fina ord om henne + bilder på henne/henne och mig/hela familjen/jag och mina syskon! Personlig och fin, och hon blev jätteglad! Åkte sedan vidare till Centralia där vi mötte grandma and grandpa Dennis. Åt lunch och firade mors dag.

2015-05-10 12.18.39 2015-05-10 12.24.18DSC04613DSC04612DSC04617Efter lunchen tog vi lite familjefoton innan vi sa hejdå till mormor och morfar. Åkte sedan till en av min vmammas kollegors hus och hälsade på hans hundar. De är nästan som vargar så rätt stora!
Åkte till en park lite också och det var precis vid vattnet och det var så himla härligt att vara nära vatten igen. <3 Är ju uppvuxen i en sjöstad så har allt saknat vatten.

Åkte sedan tillbaka hem och avslutade kvällen med mina mammas fantastiska laxrullar <33 Bästa ever.2015-05-10 19.41.54

Måndag 11 maj

2015-05-10 22.46.22

Då det är prom på lördag (!!) så har vi spirit week den här veckan! Först ut var alltså Nerd Day och jag tycker sånt här är en jätterolig del av amerikanskt high school (som jag kommer sakna!), så jag klädde såklart ut mig! Kände mig lite dum först för såg i början av dagen inga andra nördar och alla stirrade på mig, haha, men under dagens lopp fick jag både massa komplimanger, leenden och fnitter haha. 2015-05-11 11.02.22 2015-05-11 11.02.32

Efter skolan samlades laget som vanligt i coach portable innan vi började värma upp inför våran allra sista match… Säsongen har gått SÅÅ fort, helt sjukt! Känns så irriterande att nu när jag fattar det mesta och blivit van och kan börja tänka taktik så tar det slut…

Medan vi värmde upp så berättade coach att det andra laget inte hade tillräckligt med spelare och att vi därför vunnit matchen. Dock ville vi ändå spela för skojs skull så deras lag fick låna Britney och La’Shai från oss. Tog en liten paus i uppvärmningen för att gå till Varsity’s plan för att se på Senior Night. Sista hemmamatchen uppmärksammar man alltid the seniors och ger de blommor osv.
Sedan spelade vi matchen. Även om vi redan vunnit så vann vi till slut också poängmässigt! Blev dock arg, för i softball om man får bollen på sig när man ska slå (heter det så på svenska??) så får man automatiskt gå till första base. Det hände mig i vår senaste matchen och det fick alla föräldrar att börja skratta då jag blev arg för att jag inte fick slå. Och såklaaart så fick jag inte bara bollen på mig en gång idag, utan två! Hahaha, fick den först hårt på ankeln och sedan på låret. Tredje gången jag slog fick jag 4 balls så då fick jag också gå så var inte så jätteglad, hahaha!

Efter matchen började assistant coach Hughes att gråta eftersom det nu var över… Jag kände mig inte alls påverkad av det, men när coach Smith två minuter senare sa orden ”I know friendship has been built here” så började jag utan förvarning gråta rakt ut. Gjorde verkligen ont att höra det. Blev inte bättre av att hela laget slängde sig över mig och gruppkramade mig… Ååååhhh jag kommer sakna det här irriterande laget <3

2015-05-11 17.59.56 2015-05-11 18.00.57Jag, Kalika, La’Shai (vi + Aalysha = brohter’s from the trap) och Alyssa.

Är så ledsen över att softball säsongen nu är över… Framtida utbytesstudenter; våga prova!! Det är verkligen roligt! Och roligt att prova något ”annorlunda” istället för tennis osv.

Just nu sitter jag på mitt rum och väntar på att middagen ska bli klar. Mina finaste amerikanska föräldrar ville att jag skulle bestämma middag eftersom det var min sista match idag så valde såklart lasagne! Ska sedan göra historialäxa och sova.

Nästa helg kommer btw bli helt grym!! På lördag så är det alltså PROM! Ska gå med Kaitlyn och en alldeles speciell gäst! Ååååhh är såå exalterad för att gå med den personen!
På söndag ska dessutom jag och min familj gå på en baseball match! The Mariners är ett baseball lag från Seattle som är rätt stora just nu, och då min familj är stora fan + att jag velat gå sedan jag börjat softball och faktiskt fattar vad som händer på planen så är jag jättetaggad!

Ha en fin vecka!

Och Sverige, vi syns om 41 dagar!! Så exalterad och glad <3

 

Kommentera

