PROM 2015

I lördags var det alltså 16 maj, vilket betydde PROM DAY för Timberline High School!

Vid 14 skjutsade min värdpappa in mig till en salong i Olympia där underbara Emmy stod och väntade!! Emmy är också en svensk utbytesstudent som bor i Okanogan, Washington.Vi hade aldrig träffats tidigare men pratat en del under hela utbytesåret. Då hennes värdföräldrar har en son som går på college i Olympia och vi hade planerat att träffas någon gång under vårat år här så kom jag på den briljanta idén att höra om hon ville slå två flugor i en smäll och gå på prom med mig!

DSC04618Och de ville hon! Så efter att hon och hennes vmamma kommit fram (efter 5 timmar!) så möttes vi alltså upp och när våra respektive vföräldrar hade åkt så började vi få vårat hår och makeup done! Vi var båda så himla exalterade över att träffa en svensk, men vi upptäckte ganska snabbt att våran svenska sög, haha! Såå himla mycket svengelska, svenska ord med engelsk uttal och tvärtom (pram haha) och massa tok.

När vi var klara (helt vitt fjortissmink haha) så kom min vpappa och hämtade upp oss och åkte hem. Där visade jag Emmy runt lite innan min amerikanska kompis Kaitlyn kom. Vi tre började direkt ta på oss våra klänningar innan vi började selfies och riktiga bilder ute i vår trädgård.
Då trädgården är ca 20 000 kvadratmeter så hade vi lite options och de blev faktiskt riktigt fina!
Vilket ju inte är alls förvånande med så fina vänner.
 Min värdmamma hade fullt upp med att ta bilder med båda sin egen kamera och Emmys, plus att vi tog enskilda, två och två, alla tre, jag och min lilla bebis (hund) och slutligen jag, hon själv och min värdpappa! Sen kom dessutom Kaitlyn’s pappa och fotograferade hahaha.

DSC_1787DSC_1766DSC_1780DSC_1768Emmy, Kaitlyn och jagDSC_1785Jag och världens bästa värdföräldrar, de gör verkligen allt för mig <3 
DSC_1803Hon ser ju rätt galen ut här, men min älskade lilla favorithund. Vet inte vad jag ska göra utan henne?
DSC_1738

När vi var klara så chillade vi ett litet tag innan min värdpappa körde oss mot Tacoma, där dansen låg. Ut efter vägen stannade vi på Olive Garden och åt middag, och där inne fick vi massa komplimanger och en liten kille trodde att Emmy var en prinsessa, haha ååh <3. Var som alltid jättegod mat där och Kaitlyn bara skrattade och sa ”Swedes..” när Emmy och jag beställde exakt samma mat och dricka, hahaha.

IMG_2761 IMG_2772 IMG_2779IMG_2776
Min tålmodiga värdpappa körde oss sedan vidare till själva dansen! (och väntade på oss i hela 3 timmar!!<3)

Vi hade såklart väldigt roligt, men själva dansen var helt ärligt lite lame, kändes lite mellanstadiedisko över det hela och det var otrooligt mycket grinding! Hade inte förvånat mig om någon blev gravid. Men vi hade alltså roligt ändå! Och det var väldigt roligt att se vänner från skolan helt uppklädda och vackra! =)
Hahah och varje gång jag introducerade Emmy till mina kompisar så sa jag ”Look, it’s a Swede!!” haha, löjligt exalterad.

IMG_2787Emmy freakade ut när hon såg hur nära vi var the Tacoma Dome (av någon anledning hahaha) och ville ta en bild med den (foreigners…) så det gjorde vi såklart, hahaha!
IMG_2795Jag och underbara Kalika från mitt softball teamIMG_2812Här tog vi alla en selfie med min utbytiskompis Alex och hans date Nea (som är från Finland) IMG_2790 IMG_2799 Kaitlyn och Sydney.IMG_2781

Hade verkligen en jätterolig dag! Roligast av allt var att göra sig i ordning med kompisar, ta bilder och att få ha på mig min vackra klänning! Så tacksam att både Kaitlyn och Emmy ville gå, och att min värdpappa var så himla grym!! Han väntade/körde i sammanlagt cirkus 8 timmar! Så tuseeeen tack!

 

 

Kommentera

