Summering av veckan

Ännu en gång är det lördag och jag tänkte ta den här tiden att uppdatera. Veckan som har gått har inte varit jättehändelsefull, dock har skoldagarna varit väldigt annorlunda vilket var gött! I tisdags började vi med advisory (vilket normalt är efter second period) och sedan körde vi klasserna i omvänd ordning, alltså började med 6th period, 5th osv.
I onsdags var det early release + clubs så istället för 07.30-14.00 gick vi från 08.00-12.45.
Torsdag och fredag hade the sophomores testing så vi började inte förens 10.30!! Ni kan inte förstå den lyckan, den enda sovmorgon jag har haft under det här året har varit dagar då vi haft klubbar på morgonen och istället börjat 08. Aldrig njutit så av sovmorgon.

I torsdags valde vi att göra våran middag över riktig eld!2015-05-21 19.22.032015-05-21 20.07.04
Igår, fredag, var en riktigt bra dag. Sovmorgon, tre dagars weekend, hade bara 1 lektion & teacher talent show, min vpappa köpte en stor S’mores frappuchino från Starbucks till mig & jag valde att gå hem från skolan vilket kändes riktigt skönt. Det tog ca 1 h &15 min och min vpappa trodde nog jag förlorat vettet. Helt plötsligt hittade min vsyster Marly två hundar i våran trädgård. De var här dagen innan också men vi hade tagit dem till ett shelter men nu var det alltså lösa igen.. Så vi ”vaktade” och tog hand om dem tills ägaren kom och hämtade upp dem.

2015-05-22 09.30.10 2015-05-22 16.57.33 2015-05-22 17.23.38

På kvällen kollade jag och min vpappa ett avsnitt av Supernatural innan jag hängde med Marly, Grace och Dylan i vårat trädhus!

Sov ut imorse och efter frukosten blev jag helt chockad och rörd när mina amerikanska föräldrar gav oss barn varsin tablet som ”graduation gift”!! Och även om jag är supernöjd med plattan är så är jag mest glad rörd över det hela ”vi ska ge våra barn varsin present, så därför ska Ida också få en”-tänket. Jag protesterade nämligen i början men de tystade mig snabbt genom att säga ”We spoil our kids, and you are one of them. We have loved having you here, and also you can Skype with us through it” DSC04707 DSC04708

Vid 15 åkte jag, vmamma, vpappa och Mason till Marlys pojkvän Sams hus, då han fyllde 17 och det såklart skulle firas! Sams föräldrar är från Filippinerna och det var tydligen filippinsk tradition att göra mer mat än vad som kunde ätas så det fanns maaassor, hahaha! Insåg att jag helt klart måste skaffa mer filippinska föräldrar för gud vad gott en del saker va!
Det bästa var dock när min värdpappa helt plötsligt sa ”Isn’t it bad that everytime I hear ”nice” I can’t help but automatically think ”bajs”?”. Hahahahah skrattade så och svarade ”One of the things I’m most proud to have acomplished, to get you to think nice bajs”. Dock svarade han helt seriöst med ”We will never be the same again” & min vmamma flikade in ”Which is a good thing” och då börjades mina ögon tåras supersnabbt… Kommer sakna dem så sinnessjukt mycket, kommer bli fruktansvärt att säga hejdå. DSC04685 DSC04693 DSC04697

Efter några timmar åkte jag och min värdpappa till Costco och köpte en till resväska till mig plus vakumpåsar. Känns så sjukt. (döpte såklart min resväska och hon fick heta Stella-Andrea ((vilket ju inte är snyggt alls)), men Stella var vpappans favoritnamn och Andrea är pga deras efternamn är Andrews) DSC04702 DSC04704

Imorgon ska vi på en bbq till några familjevänner och på måndag är vi lediga så då ska jag hänga med Alex & Antonia!

Update: Runt 9-tiden på kvällen åkte mina vföräldrar in med våran 12 åriga hund Brooks till vetrinären.. De upptäckte att han hade cancer och han plågades, så vid 01-tiden på natten valde vi att låta honom somna in… Så himla ledsamt, han var så himla snäll och gosig. Speciellt jobbigt för resten av familjen som haft honom sedan han var en valp… Vila i frid, Brooks. <3 

 

Kommentera

