Timberline Broadway Concert

I fredags, 29 maj, vaknade jag upp extra tidigt då jag var inbjuden till ”Honors & Breakfast Awards” eftersom jag är en utbytesstudent. Det började klockan 06:45 och var till för att uppmärksamma och hedra studenter som jobbat extra hårt under året och fått bra betyg. Jag och alla andra utbytesstudenter blev också uppmärksammade, vilket såklart var roligt! (väldigt konstig tid för en ceremony dock..) Fick en bok där det stod att vi klarat året här osv. Båda mina värdföräldrar kom vilket gjorde mig så himla glad att de tog sig tiden, speciellt när det var så tidigt. Så fina.

IMG_3218IMG_3219IMG_3221IMG_3222
Efteråt fick jag springa mot bussen då jag och alla andra körmedlemmar skulle åka till North Thurston och öva inför vår konsert som var på kvällen! Så vi var där hela dagen och övade. Åkte tillbaka runt 12.30 och väntade på att The Culture Awerness Assembly skulle starta. Det var en riktigt rolig assembly och något jag verkligen älskar med min skola är hur stor diversity det är och hur accepterande alla är mot varandra! Lacey och Olympia är verkligen två otroligt liberala  och artistiska städer. Alla är välkomna. I Sverige har jag aldrig känt någon som inte varit heterosexuell osv., medan jag här kan rada upp en hel bunt homosexuella, bisexuella och även transgender. (Jag vet att transgender inte är en sexualitet men visste inte hur annars jag skulle formulera det)

IMG_3233

Vid 17.45 körde min syster mig tillbaka till North Thurston och klockan 18 började the Senior night. På senior night (vilket man har i sporter också) uppmärksammar man the seniors eftersom de snart graduate och lämnar skolan. Jag är ju en junior men eftersom jag är en utbytesstudent så fick jag också vara med, vilket var roligt! Mr.Shaw pratade om hur jag hade skrattat i början av året när han försökt säga mitt efternamn och han försökte nu säga det igen. Kommer sakna honom, helt klart min bästa lärare!

DSC_1989 DSC_1999 DSC_2005 Destiny, Alyssa & jag innan the senior song – For good from Wicked. Alla körer hade olika färger. Min kör (Concert choir, non auditional girls & guys choir) hade blått, och de tre andra körerna ha vitt, rött och svart. (Timberline has 4 choirs; 2 non auditional & 2 auditional; Concert & Treble are non & Symphonic & Chamber you have to audition for)DSC_2008Våran fantastiska lärare Mr.Shaw kramar om en tjej med en helt fantastisk och enastående röst! (Som dessutom vann 4 priser!!) 

När alla seniors hade blivit recognized så gick vi över till att dela ut awards. Det fanns ”Most inspirational” & ”most improved” för varje kör plus ”Best vocalist”, ”best freshman”, ”best senior”, ”Director’s choice”  utav alla körer. Alla körer hade alltså fått rösta så den med majoriteten av rösterna vann.
Mr. Shaw hade hållt på och delat ut priser ett tag så jag var inte jättefokuserad utan klappade händerna mest på automatik när jag plötsligt hörde ”Most improved, Concert Choir, Ida Bjornfuut”.  Jag har nog inte varit så chockad på evigheter. Utav 50 personer så fick JAG mest röster?! Jag hade aldrig ens tänkt att jag skulle kunna vinna, så jag hann bara tänka ”en annan Ida?” (trots att jag är enda Ida på skolan haha) innan Alyssa började skrika i mitt ansikte, haha! Jag var så chockad att jag inte kunde registrera att jag skulle gå fram så Mr.Shaw började fråga vart jag var, och sedan när jag väl kom fram till Emma York som gav priset så sa hon ”You should look happy!” eftersom jag bara stirrade helt chockat, hahaha! Var i chock resten av kvällen, helt sjukt. Lilla jag, som började året med att tänka ”jag kan inte sjunga för fem öre, men är jag totalt kass kommer ingen komma ihåg mig om några år”. Och nu vann jag ett pris?! I sång. Jag vet ju själv att jag utvecklats väldigt mycket, men trodde absolut inte att andra hade märkt det! Speciellt inte när det finns så många i min kör som har väldigt mycket bättre röster än mig… Shit. Känns så overkligt men så himla roligt!

IMG_3280

 

Sånger som min kör (plus ibland en till kör) sjöng: Seasons of love, Tradition, Sun & Moon, Seymour, Time Warp, For Good (senior song) plus några fler. (Chamber + Treble sjöng Dancing Queen av ABBA och jag var såååå avis)

Vi avslutade konserten med att alla körer var uppe på scenen eller ute runt om publiken och sjöng och dansade till Seasons of Love, vilket var sjukt kul! Efteråt gick dock alla runt och grät och kramades på scenen eftersom det var så många som det var sista konserten för…
Jag gick såklart och kramades med min värdfamilj (som var helt överväldigade) och åkte sedan med Brianna och Madison till ett Froyo place! Där väntade också en hel bunt med personer (en del visste jag inte ens namnet på hehe) så vi hängde där resten av kvällen! :)

IMG_3274 IMG_3271

2 reaktioner på ”Timberline Broadway Concert

  1. Hej! Jag bor också här i Washington (i Seattle) och kommer att studera utomlands i Sverige i Augusti! Jag tycker mycket om din blog (jag kan träna på att läsa svenska!) och tror att du låtar jättekul! :) Var bor du i Sverige? Är det någonting jag måste göra när jag är i Sverige? Jag kommer att bo i Huddinge, nära till Stockholm. Tack så jättemycket!

    • Hejhej! First of all; Förlåt för att det tog så lång tid innan jag svarade!
      Ååh va spännande och roligt! Vad ska du studera? :) Jag bor i en liten stad som heter Mariestad, den ligger vid Sveriges största sjö Vänern. Du kommer nog ha det jätteroligt, Stockholm är en helt fantastisk stad! Du måste kolla in Gamla Stan, Skansen, The Abba Museum (expensive tho) och du borde besöka någon av Stockholms öar! Skärgården är jättevacker.
      Hoppas du får det så bra och hör av dig om du undrar något mer! And enjoy Seattle & Washington, because I miss it xoxo

Kommentera

