långa landet falukorv

DSC04825

Första inlägget på 10 månaders tid som är skrivet från svensk mark!!

Kommer ihåg hur jag förra året satt och uppdaterade utbytesstudenters bloggar hela tiden för att läsa om hur det var att komma hem. Och har under åren läst så hiiimla många inlägg av utbytesstudenter som kommer hem och känner sig helt fel, att de inte passar in bland sina kompisar eller familj längre osv. Var därför rätt rädd för att komma hem, men nja, to be honest så känns allt otroligt normalt. Samtidigt som det första kvällen och första riktiga dagen kändes lite som att jag bara drömde. Det är verkligen helt fantastiskt att äntligen vara omgiven av min familj och kompisar som jag haft i flera år, men jag började också nästan grina inne på ICA när jag såg att det fanns en frukt som hette Sharon – samma namn som min värdmormor har.

Tänkte egentligen bara titta in och uppdatera lite om fort och förklara läget. Ska självklart skriva mer och sammanfatta mina sista två veckor i USA, min road trip i Oregon och California (hehe) och första dagar här i Sverige! Jag kom hem i söndags och redan dagen efter började jag jobba på ICA och har jobbat där varje dag sedan det. Har även ett pass imorgon så tänkte sätta mig ned i helgen och uppdatera bloggen!

Imorgon ska jag också äntligen skriva in mig på en bilkörskola och är så himla taggad, vill ha det där förbannade körkortet NUUUU!! Helst igår.

Mitt rum har varit ett totalt bombnedslag ända sedan jag kom hem och eftersom mamma höll på att få psykbryt över det så har jag spenderat kvällen med att rensa ut gamla saker (herregud va mycket onödigt jag hade), hänga upp kläder och organisera. Toppen av min bokhylla blev visst en liten USA-plats med min yearbook, bilder på amerikanska familjen, fotoalbum, en bok om att jag klarat ett år på Timberline High School, två pokaler, en Texas-souvenir och amerikanska brillor.
DSC04827 DSC04831DSC04838

 

Aja, puss & peace for now

Kommentera

