Ohana means family, whether it’s by blood or not

2015-06-09 19.58.23

Skjuter verkligen upp att skriva de sista inläggen… Skyller på att jag jobbar för mycket och inte har tid (vilket också är sant), men sanningen är att jag hela tiden vetat att det skulle vara så jobbigt, riva upp sår och få mig att än en gång gråta som en liten bebis. Vilket var sant, nu sitter jag här och gråter igen.

Sista tiden i Washington gick mycket åt att jobba på fotoalbumet jag gjorde till min amerikanska familj och såklart umgås med dem och vänner. Sen var det ju själva graduation också! Ni vet när de kastar upp hattarna i luften? Förlåt alla framtida utbytesstudenter om jag helt kill the vibes nu, men fy farao va tråkigt graduation var. Vi utbytesstudenter fick ju inte vara med i det hela, vilket jag tyckte var tråkigt när jag fick reda på det i början av året, men när jag väl var där så gjorde det mig verkligen inget. Vet inte om det bara var min skola, men det tog en eeeevighet. Graduation var på en tisdagskväll och det inleddes med att the ASB president (en elev) Nick höll ett tal, och sedan följdes det av en maaaassa tal från diverse viktiga personer. Och sedan, i minst 40 minuter ropade de upp namn på ca 360 elever följt av ”with honors” och så fick sagda person gå fram och få sitt diplom och skaka hand och ta kort med någon (för mig okänd) kvinna. Och tro mig när jag säger att det är sjukt jäkla långtråkigt att sitta i en fullproppad idrottshall och lyssna på olika namn i mer än en halvtimme medan svetten rinner…
Efteråt sprang jag runt och kramade mina senior friends och gratulerade dem och när allt var över så åkte jag, Marly, Rue och en av deras kompisars mamma för att käka middag! Så himla gott verkligen, saknar Amerikas restauranger..

2015-06-09 19.05.57 2015-06-09 19.06.07 2015-06-09 21.02.02Finaste och härligaste Molly som jag hade spanska med! 2015-06-09 23.21.41ONE OF MY FAVE PEOPLE! SELINA SOOTO, FUNNIEST PERSON I’VE EVER MET! 

Jag, syster Marly och min kompis Alex (utbytis från Ecuador) hade en så himla rolig dag den veckan! Först färgade jag Alex hår och efter det vi skulle ut och käka pizza men istället hamnade i downtown Olympia och hittade en stoor fontän som var gjord för barn att leka i, som vi istället sprang runt i och blev helt dygnsura! Hahahhaha så himla random och skrattade så himla mycket. ÅÅH DET VAR SÅ KUL VERKLIGEN!
IMG_3560 IMG_3561 IMG_3567 IMG_3575 IMG_3581 IMG_3590

Fredagen den 12 juni var en av de jobbigaste dagarna i mitt liv… Först var jag tvungen att säga hejdå till alla i skolan, och både jag och Alex storgrät på parkeringen när vi skiljdes åt… Usch, fyfan för hejdå.
Sedan kom jag hem och det var bara som en stor tickande tidsbomb. Packade en väska då jag skulle ut och campa och bara gick runt och kramade och petade lite på alla. Var så jobbigt när jag såg att alla andra var ledsna också och min vmamma gjorde en sista fläta på mig. Vi hade också en sista middag tillsammans med min favoritmat och alla pratade om de bästa och tråkigaste under de månaderna vi bott tillsammans. Fick också ett jättefint fotoalbum som de hade gjort till mig (great minds think alike) och mamman & pappan hade skrivit varsitt litet brev till mig som jag bara grät och grät och grät av. Har nog aldrig gråtit så mycket på en dag.
Sedan runt typ 18 så kom det jag fasat så mycket inför ända sedan februari… Kan inte ens skriva det här utan att få en stor gråtklump i halsen, för det var verkligen äckligt jobbigt att säga hejdå till min amerikanska familj!! De har gjort SÅ SÅ mycket för mig och verkligen räddat hela mitt utbytesår. Att inte veta när jag skulle se dem igen broke my heart och ingen kunde sluta gråta. Var verkligen hemskt…

De skulle ju till Skottland den kvällen så jag åkte ut med en kompis, Emily, och campade med hennes mamma. Var egentligen jättemysigt och roligt men jag hade lite svårt att fokusera då jag verkligen ville ta vara på sista timmarna som jag fortfarande var i samma land som min familj så smsade en del med dem och försökte desperat få täckning..

Här är iaf några bilder från campingen:

DSC04758 DSC04761 DSC04765 DSC04770 DSC04773

Vi var bara borta över natten och på eftermiddagen blev jag avsläppt hemma. Och att gå in i mitt hem, alldeles tyst och tomt (med undantag från två övertaggade chihuahuor & alla andra djur) var så otroligt jobbigt, att jag var där men inte min (värd)familj fick mig att bryta ihop totalt och jag bara satte mig i ett hörn i köket och storgrät i minst en halvtimme medan hjärtat värkte.
Fyfan va ensam jag kände mig då, och jag övervägde helt ärligt att skita i att åka hem och bara vänta där i 10 dagar eftersom jag visste att då skulle dem vara tillbaka med mig i huset..
Några timmar senare kom i alla fall min vmormor och sov över med mig och jag spenderade de sista dagarna med henne. Packade, åkte in till skolan och sa hejdå till min favoritlärare och fick mina betyg innan vi åkte hem till henne och morfar som bodde ca 1.5 timmar bort. Var där i typ två dagar innan jag tidigt den 18de flög från Portland till Seattle och därifrån till DC.

Även om mitt år var lååångt ifrån vad jag hade föreställt mig och jag hade så himla mycket mer skit och jobbigt som hände än de flesta andras, så var det allt värt det i slutändan. När jag ibland känner att det är segt att ha två år kvar i gymnasiet istället för ett så behöver jag bara kolla ned på mina ringar som jag bär varenda dag och minnas speciellt min amerikanska familj. För även om livet aldrig har varit så jobbigt som det stundtals var där borta så skulle jag ALDRIG kunna tänka mig ett liv utan min amerikanska familj. Har väldigt många saker som jag önskade skulle varit annorlunda, men samtidigt är jag glad för all skit för det ledde till att jag flyttade in hos världens bästa personer.

I will always love you and you will ALWAYS be my family. You already know this since I’ve said it a million times and written it in your photo album, but I am forever grateful for every little thing you did for me and everything you taught me.
oohanaa

 

Kommentera

