Nystart? Reseblogg?

Hejsan!

Väldigt oväntat med ett blogginlägg, haha det kom plötsligt för mig också kan jag ju säga. Anledningen till att jag skriver igen är för att jag idag (som vanligt) har suttit och läst lite bloggar skrivna av folk som backpackat och rest runt. Och den som känner mig vet ju att jag ääälskar att resa. Så trots att jag precis har börjat sista året på gymnasiet och har hela det året framför mig så har jag börjat planera och spara ihop pengar för att just kunna resa sen! Har siktet helt inställt på Nya Zeeland, för det har verkligen varit mitt drömland sedan 2011. Heeeelt förälskad i tanken på det landet. Så idag när jag satt och läste dessa bloggar blev jag så himla avundsjuk på hur dem kunde skriva av sig om varje ställe och lägga upp massa bilder. För jag vet ju själv hur fort man faktiskt glömmer och hur mycket jag nu t.ex uppskattar att gå tillbaka och läsa mina inlägg från året i USA. Så det är anledningen till att jag nu sitter här och skriver. Fast grejen är att jag inte är så intresserad av att ha vardagsblogg utan bara skriva när jag reser, haha. För det är något som jag faktiskt har funderat på länge, en reseblogg.

Och sedan jag kom hem från mitt utbytesår så har jag ju faktiskt varit på några resor, vilket ju hade varit kul att dokumentera. I augusti 2015 var jag på Irland och i november var jag i Istanbul, Turkiet. I februari 2016 åkte jag tillbaka till Lacey i USA (!!!! helt fantastiskt!), i mars var jag i Bryssel (under bombningarna..), maj-juni i Barcelona och senast nu i augusti var jag i Polen med min bästis. Hjälp vad mycket resor det var inser jag nu när jag spaltat upp det såhär haha.

Men än är inget spikat med den här bloggen, Nya Zeeland är ungefär ett år framåt i tiden och innan dess har jag ”bara” en resa bokad. (Malaga i Spanien med mamma i februari!!) Så jag får helt enkelt ta och fundera på om jag ska starta upp bloggen igen när jag sticker ut på mina Nya Zeeland-äventyr och vad jag då ska byta bloggnamnet till, idaintheus känns ju inte längre lika aktuellt. ;) Och om jag då ska blogga på svenska eller engelska? Men jag lär nog i alla fall blogga under och efter Spanien-resan för att ”känna på det” lite! :)

Här är ett gäng bilder från min senaste resa. Jag och min bästa vän Ida åkte iväg i några dagar i augusti till Warszawa i Polen och hade en riktigt rolig resa! Och jösses vad vi shoppade, allt var ju helt otroligt billigt! Det är verkligen ett stort tips, att åka på shoppingresor till Polen för vi fick t.o.m köpa en extra resväska för att få plats med all vår shopping, haha! 

Kommentera

